19 Ekim 2008 Pazar

The Last Shadow Puppets ve Arctic Monkeys ve tabiki Alex Turner


Dönem albümleri ile ilgili ilk yazıyı The Good, The Bad and The Queen (okumak için tıkla) için yazmıştım. Ve orada The Last Shadow Puppets ile ilgili yazıyıda ilerde yazacağımı söylemiştim.Sözümü tutma zamanı çoktan gelmiş. Geç yazmayıda bilerek seçtim ki fazla abartmayım diye. Birde albüm çıktığı gün dinleyip yazmak pek hoşuma gitmiyor. Ara sıra bunu yapmıyorda değilim. Bu açıdan The Last Shadow Puppets'a epey bir mühlet vermiş oldum. Zaten Alex Turner böyle bir projenin varlığından haber verdiği ilk andan beri takipteydim. Sonra youtube ile gitar-vokal-stüdyo görüntülerini dinlemiştim.Onlar ekledi sonra ben dinledim.Hatta sevdiğim bir gitarist arkadaşıma(BayKırmızıFender) "Standing Next To Me"nin akustik versiyonunu dinletip ingiliz listelerinde uzun süre bir numarada kalır demiştim.Bu proje ile Alex tahtını tahta at şekline getirip uçacak;millete şapka çıkarttıracak diye eklemiştim. Dediğim oldu sanırım.Arctic Monkeys'in 2. albümü "Favourite Worst Nightmare"in içinde bulunan "505" bana şöyle fısıldamıştı. İlerisi parlak! Öyle de oldu. Alex şarkı söylemenin şakımak olmadığını,şarkı yazmanında şatafat gerektirmediğini gösterdi gerçekten.Zaten üretken olduğunu/olduklarını “Coldplay gibi olabileceğimizi düşünemiyorum. Bir albümün turnesini 3 senede tamamlıyorsunuz, her gece aynı şarkılar!Bazı insanlar bundan hoşlanıyor olabilir ama biz değil” demesi ile "kızım sana diyorum, gelinim sen anla"vari beyanı ile altını çizmişlerdi. İşin bir başka boyutu ise Arctic Monkeys sevmeyenlerin bile The Last Shadow Puppets'a kayıtsız kalamamaları hatta epey sevmeleri idi. Şimdiden Alex Turner bazıları için bir idol oldu. Gelecek 10-20 senenin(belkide daha fazla) önemli bir müzikal karakteri olacağı düşünülüyor. Ben bunun için erken olduğunu düşünüyorum.Arctic Monkeys çıktığında ne kadar sevdiysem The Last Shadow Puppets ile sevgim iki misli artmasına rağmen biraz çekingelerimde var. Bunun sebebi Arctic Monkeys eğer 3. albümde radikal değişiklikler yapmazsa işin zora gireceği gerçeği. The Jam olsun The Clash olsun hatta The Libertines ve The Strokes olsun onları yeterince besledi. Her ne kadar Arctic Monkeys ikinci albüm ismini gönderme içeren bir şekilde "Favourite Worst Nightmare/En sevdiğim kabus" olarak koysada (bu gönderme 2. albüm sendromu bize vızz gelir tırs gider olarak okunabilir) bana "kendini tekrar" etmeye teğet geçtiklerini düşündürdü. Tabii "505"i dinleyince bundan caymadımda değil.The Last Shadow Puppets'a tekrar dönersek en önemlisi "london metropolitan orchestra"nın verdiği güç. "Kontrolsüz güç güç değildir" diye düşünen Alex ya da James ford(prodüktör) bu gücü kontrol etmesi için Owen pallett'i(final fantasy) orkestranın başına geçirmiş. İyide etmiş. Bundan daha önemlisi 50lerden 60lardan 70lerden en sevdikleri şarkılara benzer şarkılar yazmışlar. The Age of the Understatement - EP'si(indirmeniz için link vereceğim) bunun ilk işareti sayılabilir bir bakıma.Çünkü bu Ep'de David bowie coverı "in the heat of the morning" ve albümde olmayan "Billy fury" coverı Wondrous Place yer alıyor. Bu da derslerine ne denli çalıştıklarını gösteriyor. İşin güzel kısmı kendi şarkılarının coverları geçmesi. Belkide bu bilerek yapıldı kim bilir! Albüme gelirsek "Standing Next To Me" gibi bizde yıkılmadım ayaktayıma denk gelen güzel bir şarkı "My Mistakes Were Made For You" gibi orkestrasyon ve Alex aşkınızı perçinleyecek şarkılar -"The Time Has Come Again" gibi dinleyeni 17 yaşına götürecek bir şarkı - "Black Plant" gibi bir soundtrack hırkası giymiş şarkıya-"The Chamber" gibi derken albüm bitecek. Bu albüm gerçekten hemen hemen bir bütünü teşkil ediyor.2-3 şarkıyı dinlemiyorum pek. Sizlere linkini verdiğim Ep'de albümde olmayan "Billy fury" coverı Wondrous Place ve "Two Hearts In Two Weeks"(özellikle bayanların dinlemesi gerekiyor) adlı şarkı bulunuyor. Bu arada Miles kane kliplerde Alex'den daha karizmatik çıkıyor.Çocuğa ayıp ettiğimin farkındayım. Bu ne be canım Alex Alex Alex. Bu başarı yeni yetme şansı gibi görünmüyor ama diğer albümlerde elindeki tüm kartları göreceğiz sivilceli şirin bebenin.Miles'ın gönlünü bir The Rascals yazısı ile alırım ben.Siz merak etmeyin. Albümü dinleyin.


önemsiznot:Bu yazı best seller kitapların sonradan okunması mantığı ile yazılmamıştır.

2 yorum:

Bellamy. dedi ki...

Miles Alex'ten uzun o yüzden kliplerde daha iyi çıkıo olabilir :) Gas Dance ve Hang The Cyst çıkardıkları en iyi b-side'lar bu arada tavsiye ederim.

Şehirli Derviş dedi ki...

@subgenius

:) hatırlamıyorum ama b-side olarak onlarada bakayım.Sağ ol.