30 Temmuz 2008 Çarşamba

Nacizane Tavsiye:Mumford and Sons-Sea Wolf-THE Boggs

Bu kez kısa ve öz bilgilerle 3 grup tanıtacağım. Myspace artık ucu bucağı olmayan bir derya. Sıkmaya başladığı da söylenebilir bir bakıma. Ve genelde bana başkaları tarafından önerilen gruplar pek içime sinmiyor. O bakımdan ben size bende oluşturduğu etkiye göre grupları tanıtıyorum. Ve büyük grup küçük grup gibi bir etiketlemeden kaçınarak ve hiçbir yerden etkilenmeyerek sizlere en öz bilgiyi vermeye çalışıyorum/çalışacağım. Dikkat ettiğim bir diğer husus ise hem bilinen grupları hem de hiçbir yerde kritiğini görmediğim(türkçe olarak) grup/müzisyenleri tanıtmak. Ve şimdi…


İlk grubumuz Mumford and Sons. İngilizler ve tarzlarına Folk / Bluegrass / Afro ritm demişler. Bluegrass etkisi fazla. Bluegrass denen şey de bizde yöresel müziklere denk geliyor aşağı yukarı. Çayır-çimen-dağ-orman-keçiler-huzur-umut-hüzün bir çok şey. Bu tarza karakteristik özellik veren şeyde Banjo (banco) denen çalgı. Ki grubun “The Banjolin Song” diye şarkısı var. Ama ben size önce “White Blank Page” adlı şarkı ile sonra da “Awake My Soul” ile devam etmenizi salık veririm.



İkinci grup (aslında tek kişi) ise Sea Wolf. Kardeşlerimin sevdiği- bana da çocukken sonbaharda yakmak için yapraklarını topladığım evimizin bahçesini hatırlatıyor. “Winter Windows” şarkısı sanırım en bilinen şarkısı. Bence onla başlayın. Ya devam edersiniz zaten ya da etmezsiniz.


Son grup THE BOGGS. New york semalarındayız yine. Punk - Afro ritm- Garage olarak nitelemişler tarzlarını. Tam olarak da bu tarzları karıştırıyor grup. Bir ara No Age dinlemiştim ve onun sıkıcılığından bir anda olsa bu grup beni kurtarmıştı. “ARM IN ARM” adlı şarkıları ile başlayın derim. Alternatif sesler duymak zaman zaman iyidir.

2 yorum:

Deniz dedi ki...

sea wolf'u ilk çıktığı zaman çok dinleyip sağımdaki solumdaki herkese tavsiye etmiştim. özellikle "middle distance runner" kesinlikle favorim. diğer isimlere de eve gidince bakacağım. blog hayırlı uğurlu olsun :)

efe zeplin dedi ki...

mumford and the sons harika ,verdikleri konserlerde headliner ları silmisler ,herkes canlı performanslarını konusuyor,yeni şarkılarda myspace de tavsiye ederim.