29 Temmuz 2008 Salı

Karaman'ın Calla'sı New York'un CALLA'sına karşı

Uzun süredir dinlediğim ve sadece eşe dosta tavsiye ettiğim bir gruptu Calla. Ne bir yerde kritiğini gördüm ne de biri bana tavsiye etti. Zaten böyle güzel grupları kader karşınıza çıkarır. Yoksa isteseniz de bulamazsınız. Beggars banquet web sayfasına yıllar önce bir uğramıştım. Uğramamın sebebi de sanırım Mark Lanegan idi. Pardon Biffy Clyro sayesinde tanıştım. Evet, sene 2004-2005 civarıydı sanırım. O zamanlar listemde Biffy Clyro’nun “Pause It And Turn It Up”ı çok dönüyordu. Velhasıl kelam Calla adlı güzide grup Beggars banquet şirketi anlaşmış ve dinlemem için beni bekliyormuş. Bir şekilde şarkılarına ulaştım. Epey zor olmuştu ama değmişti gerçekten. O gün bu gündür sevdiğim bir gruptur. Bildiğim kadarı ile grubun temelleri Teksas’ta atılmış daha sonra New York’a yerleşmişler. 14-15 senelik bir müzik mazileri varmış grup üyelerinin. Ama Calla adı altında 9-10 sene. Az zaman değil. Tüm albümlerinin yeri bende ayrıdır. Müzikal gıdalarını folktan ve post punktan(hatta shoegaze de var) aldıklarından mı nedir beni hiç sıkmayan aksine heyecanlandıran bir grup. Melankoliyi ve sessizliği öyle yerinde kullanıyorlar ki ne ağlak şarkılar ne de aptal tepinme parçaları çıkıyor ellerinden. Size hangi şarkıyı tavsiye etsem bilmiyorum. Ama “fear of fireflies” ile bir başlayın derim. 2007 çıkışlı Strength in Numbers çok güzel bir albüm. Son albümlerinden başa doğru gitmek daha iyi olabilir gibi sanki.5 albümleri var. Lafı uzatmaya gerek yok. Hem dinleyin hem dinletin.

Not:Ayrıca Calla koyun eti, Patlıcan, Domates ve baharatlarla güveçte yapılan bir et yemeğidir.(Konya ve Karaman yöresine ait)Patlıcan kebabıdır anlayacağınız. Hem yeyin hem dinleyin.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

senin üstüne hem müzikte hem de yemekte ağız tadına güvendiğim kimse yok!

orion dedi ki...

yeni arayışlar içinde bulunduğum zamana denk gelmesi çok iyi oldu ne zamandır şöyle düzgün bir blok bulsam da iyi tavsiyeler eşliğinde yeni sesler tanısam dediğim şu günlerde şansıma yine dua ediyorum. Ne şanslıyım ben =)