4 Ocak 2012 Çarşamba

Chillwave Zamanı-Washed Out


Panda Bear,Neon Indian,Washed Out ve kimilerine göre Ariel pink's haunted graffiti (bunlar Chillwave ise bende helen mirren'in göğüs ucuyum) ile iyice new wave bir akım haline gelen Chillwave herkese göre farklı tanımlar içerse de "halim vaktim yerinde elhamdüllillah" olarak tanımlanabilitesi yüksek olan bir türden ibaret aslında.2000ler elinde avucunda ne varsa müzikal bir moda, bir nevi mesih arayışını sıçtım sıvadım diyerek yapmaya devam ediyor.Biz ise bir türlü gerektiği havaya giremiyoruz.Çünkü Lo-fi kadar içten gelmiyor bu tarz.(en azından benim için) Nasıl ki Lo-fi denilen tarz arkamda godoman bir şirket yok bende evde,bodrumda,banyoda kayıt ettim; Elimde BİM'den alınmış 50 tl lik gitar , 10 tl lik mikrofon ve esrarengiz dehşetengiz ruhum modu ile yapılıyorsa,(ki lo-fi de bir tür viral reklam kampanya ürünü olabiliyor ) Chillwave birazda soba ile ısınmamış apartaman bebelerinin şintizayzır,looplar,efektörler,bol bol samplelar (sıkışınca daya sample'ı gitsin aq,daya loopu daya loopu) ile ortamda hüzünbaz sevişmelere muhtaç görkemli kaybedenler var çağrısından uzak değil. Yeni nesilden  Toro Y Moi da buna dahil edilebilir. Açıkçası beni en çok etkileyen Washed Out "BELONG" olmuştu bir zamanlar. Şimdi biraz Toro Y Moi de ara sıra eh işte ifadesi veriyor yüzüme.Bu kadar Chillwave işte.Avrupa Chill out yaptı Amerika Chillwave ile karşılık verdi işte. Ne bekliyordun birader.


Hiç yorum yok: