14 Nisan 2009 Salı

Hande Yener-Ok Yay ile bolca gerip kısmen vuruyor

Yeni albümü çıktı "Hayrola" dedik-irkildik-aldık-açtık-baktık-taktık-dinledik. Biraz Madonna biraz Lady Gaga pozları kesen Hande yavaş yavaş yapmak istediği yolu buluyor ama liriksel ve müzikal açıdan tek bütünlük arzeden parçası "Ok Yay" oluyor. O da sanki Mazhar Alanson'un "Ah bu ben" şarkısını dinledikten sonra gelen ilhamla yazılmış gibi.Nedeni diğer şarkıların sözlerinin zorlama olması."Hipnoz" albümü de kendi içinde köşeli elektro dengelere sahip olsada bu albüm kıvrımları daha yumuşak.İlerde daha dance rock kokan parçalara kayıp-geceleri kop kop kopacak bir Hande gelir gibi görünsede dünya müziğini 20 yıl fark ile takip etmek pek cazip gibi durmuyor.En azından Hande dürüst davranıp yapılacak her şey yapıldı bana bir şey kalmadı diyebiliyor.Oysa kel oğlan keltoş oğlan Bedük Müslüman mahallesinde pıt satan naylon torbacılar gibi bize marstan geldiğini ispatlamaya çalışıyor hala. Hande çalışıyor-çabalıyor Allah için. Eğer söz yazma konusunda ders isterse ücret karşılığı yardım edebilirim diye seslenirim kendisine. Çünkü buna çok ihtiyacı var. Yeni isimlere el uzatmak isteğinin somut örneğini Ali Seval (kendisini Kaçak grubundan tanıyoruz ayrıca) ile yaptığı düet çalışma "Ne rüyası" nda uykumuzdan uyanarak dinliyoruz.Çünkü kötü bir şarkı,gereksiz bir düet, Ali seval şarkının dışından sırıtıyor,Hande ortamı ısıtmaya çalışıyorsada olmuyor.Yine başka bir düet olan "Arsız" da Teoman devreye giriyor ve hepimizi geriyor.(çal kapımı çal girişi ile hoş bir gerilme)Aslında Hande'ye göre daha tutarlı söylüyor.Birde genizden söylemese. Zaten Teoman bu düet işini pek sevmiş görünüyor.Atiye Deniz'in de albümünde bir düeti var garip bir şekilde."Arsız" adlı şarkıda Hande "olabilir" derken arsız bir kadın gibi söylemeye çalışıyor ama komik ve eğreti duruyor.Sesinin her kıvrımına ve karakteristik yerlere verilen vokal efektleri şarkılarda ki etkiyi kırıyor.Keşke yer yer çıplak sesini duyabilsek dediğim olmuyor değil.Sözleri Aylin Aslım'a ait olan "Siz"i duyunca siz bu şarkıyı niye yaptınız dedim.(karanlık gibisiniz,fanisiniz,birdenbire tüm renklere bürünür gibisiniz,zalimsiniz) gibi bir nakaratı olan parçayı kim sevebilir ki?Sonuç olarak yarım yamalak sözlerin altına biraz şundan biraz bundan bir elektro pop albümü.Bu düşüncemi destekleyen şeylerin armonilerin hecelere uydurulması için ikilemelere başvurması,illa kafiye ile bitirilen zorlama sözler,uzatmalarda ya da şarkının nakarata bağlanacağı yerlerde vokalin müziğin içine yayılan bir şekilde efekt verilmesi gösterilebilir.(böyle yaparak orada söylenmesi gereken sözlerden tasarruf mu ediliyor)Sürekli hep aynı numara sürekli benimsenmiş bir formül var ve bu albümü renkli,çeşitli,havalı göstermeyi engelliyor.Hayrola ve Ok yay(favorim) şarkılarının dışında pek bir atraksiyonu olmayan,olgunlaşmak için gereken zamanı ve soundu bir türlü içine sızdıramamış şarkılardan oluşan bir albüm.Yinede Türkçe bir elektro pop albüm yapmak herkesin harcı değil.Söz yazmak ise ayrıca zor bir iş. Bu açıdan Hipnoz ile Hayrola albümlerini birleştirince ancak bir albüm çıkıyor. Ama hala ham bir albüm.Hem tarz hem vokal hem sound hem sözel olarak.

benden bu kadar üzgünüm
zaman verdim ödünç verdim
zaman zaman
bir sebep yokmuş uzatmak için
şaştım ben inan inan inan

ok yaydan çıktı gitti
başka zamana, başka aşklara, yollara
ok yaydan çıktı gitti
başka zamana, başka aşklara, yollara
benden bu kadar üzgünüm
savaş verdim kayıp verdim ayan beyan
bir sebep yokmuş uzatmak için
şaştım ben inan inan inan
ok yaydan çıktı gitti
başka zamana, başka aşklara, yollara
ok yaydan çıktı gitti
not:The Veils-Teoman"İnsalık halleri"-Atiye Deniz"Atiye"-IamX-Duman"1-2"-belki Empire of the Sun-ve bir kaç grup ve kişi daha kritik edeceğim zaman bulursam.Mp3 upload edeceğim korsan dinleyiciler üzülmesin ayrıca.Sadece yabancı albümlerinkini tabii ki.Türk grup ve müzisyenlerin albümlerini bir zahmet satın alın.

Hiç yorum yok: