30 Aralık 2008 Salı

Lucifer Kanımızda

2008 için Eniyiler 99 yaparken bir çok grubu/müzisyeni bilerek açıkta bıraktığımı fark ettim.Aslına bakılırsa müzikal açıdan 2008 çok matah bir yıl değildi.Bir çok yerde dediğim gibi; müzik için mesih arama devri artık bitti. Ben yine Tom Waits olsun David Sylvian olsun (özellikle Fennesz ve David Slyvian'den Transit) Nick Cave olsun,Neil Young olsun Scott walker ve Bob Dylan karışımı bir yıl geçirdim. Azda olsa şarkı yazdım.Çok az şiir ve öykü yazabildim.Zamanı öldürürken aslında kendimi gömdüm. Dance rock olayının nasıl bayıcı bir süreç geçirdiğine şahit oldum."İndie" müziğin ne kadar pervasızca rezil edildiğinin farkına vardım. Bırakın Rock starları, Pop starların bile türünün yok denecek kadar azaldığını anladım. Bir şeyler yapılmadığının farkına vardım. Ülkem bir şeyler yapmaya çalışıyor bunu gördüm. Birileri sadece laf yapıyor bunu bir kez daha kavradım.

Filistinde bir sürü insan ölmeye devam ediyor.Ve biz yemek yerken içimiz bulanmasın diye kanalı değiştiriyoruz. "Vah vah" diyoruz ve yıl başına ne hazırlasak onu düşünüyoruz. Evet,bir çok şey arasında kaybulup gidiyoruz. Cümleler bile yeterince anlam ifade etmiyor. Ülkemin genç zihinlerinin elektro türkücü Hayko Cepkin dinlemesine mi üzüleyim yoksa Cem adrian'ın "aşk bir emirdir tanrıdan" derken ki sahteliğine mi! Hiç bir şeyin tat vermediği; hiç bir şeyin eskisi gibi olmayacağı zamanlara az kaldı.2009da 2010u aratacaktır elbet.



rar pas: prometheus09


Sizden isteyeceğim yıl başı hediyesi ise benim için "Honey Bee"yi dinleyin.
not:Madrugada yazısı ilerde...

2 yorum:

Vaykorus dedi ki...

Dance Rock/Indie Rock, Cem Adrian ve Hayko Cepkin ile alakalı sözlerine ve tabii geri kalanınada canı gönülden destekliyor ve itekliyorum..

Kapaktaki durumun ne olduğunuda çözmek, insanı nasıl da geriyor.. farkındasın değil mi ?

Geç kalmam, zamanını beklerim.. yazılarını okumayı ve yorumlamaya çalışmayı.

Şehirli Derviş dedi ki...

@Cocteau Twins

Özletme kendini ara sıra gel.Zaten İstanbulda kahve içeceğiz.Birde kızkulesi sohbeti vardı değil mi?