3 Kasım 2008 Pazartesi

Çay Partisinden Uzak Denizlere-Jeff Martin: The Armada

Söze Jeff Martin'in kim olduğu ile başlayalım.Bir genelleme vardır zencilerin çoğu iyi bas çalar diye.Benimde genellemem ismi Jeff ile başlayan çoğu müzisyen iyi işler çıkarır.Bu Jeff'ler arasında Jeff Martin,Jeff Buckley,Jeff Mangum,Jeff Beck ve daha niceleri eklenebilir.Adamım "Jeff Martin"e gelirsek The Tea Party grubunun kurucusu-şarkı yazarı ve vokaliydi bir zamanlar.Seven Circles albümü sonrası dağıldı grup.Ki The Tea Party benim en sevdiğim modern rock diye adlandırabileceğim gruplar arasındaydı. İçinde ki etnik müzik çeşnisi ise dostluğumuzu kazanmasının bir sebebi idi.Uzun süredir oturup şöyle çok güzel bir The Tea Party yazısı yazayım ya da en azından başucu albümlerimden olan "The Edges of Twilight" kritiği yapayım diyordum zaman bulamadım bir türlü. Ben onu yazacağım inşallah,bunu yazacağım maşallah diyene kadar adam yeni grup kurdu.Bu yeni grubunun ismi The Armada. Açıkçası bu kez etnik çeşni olarak adlandırdığım şeyin dozunu arttırmış. Ve hikaye anlatıcılığına daha doğrusu konsept bir müzikal projeye adım atmış. Zaten bir yandan da kendi solo albümü var ki o da paralel bir sound sayılabilir. Aslına bakarsanız Jeff Martin'in yaptığı her işte kendisinin ağırlığı yüzde 90 gibi bir şey. Bunu yeni grubunun adresinden bile anlayabiliriz: http://www.myspace.com/jeffmartinandthearmada .Bir folk rock sevgilisi ve Çok iyi bir blues gitaristi olmasının yanında ud,saz,ismini bilmediğim garip küçük etnik çalgıları büyük bir ustalık ile çalıyor olması yeteneğini biraz olsun gösteriyor. Üstüne üstlük iyi söz yazıyor. Birde insanın içini eriten bir sese sahip. Bütün yetenekler aynı adamda toplanmış anlayacağınız. Ama The Armada da sorun şu ki artık farklı açılımlara doğru yürüse sanki daha iyi olabilecek gibi. Çünkü şarkılarında ve şarkı yazarlığında düşüş görüyorum kendisinin. Bunu dememin sebebi son 10-15 senenin en iyi şarkı yazarı ve vokalistinden daha iyi ve orjinal şeyler beklemenin isteğidir sadece. Yoksa Jeff yine aynı Jeff...

önemli not:şarkılarında ki davullara ve vurmalı çalgılarda ki nakış gibi işlemelere bakarsanız The Armada davulcusu Wayne P. Sheehy'nin The Armada da ki özel yerini anlarsanız.

4 yorum:

pospolen dedi ki...

The Edge Of Twilight albümünü on yedime girdiğimde abim hediye etmişti. O zamana kadar hiç dinlememiştim. Bilmediğim için biraz burun kıvırmıştım ama dinledikten sonra en özel hediyelerden biri oldu benim için. Jeff Martin'i severim, sesine bayılırım ama solo albümleri için aynı şeyleri söylemiyorum. Bir şeyler eksik ama ne?

Şehirli Derviş dedi ki...

Onca güzel albüm ve vefasızlık.Artık tabii eskisi gibi şeyler yapması zor.Umarım bizi haksız çıkarır ama zor gibi...

Vaykorus dedi ki...

Gün olarak "Jeff Martin"le aynı günde doğduğum için guru duyuyorum.. Bu albümü halen dinlemiş değilim ki bu hem kendim, hem "The Tea Party" sevgimin, hem de bu yazının hakkını verememenin verdiği aşağlık bir ayıp aslında.. Onlarca topluluğu dinleyip, araştırırken bu albümü hep es geçmem benim açımdan çok moral bozucu aslında.. En yakından da yakın zamanda dinleyip yorumlarımı esirgememeye çalışırken, "Dreams Of Reason" gibi çok ince detaylı bie nakışıda bizlerden esirgemiycektir umarımın hayalini kuruyorum halen..

"The Tea Party" ve "Jeff Martin" özeldir.. hem de en özellerdendir.

Yazı için teşekkürler "Şehirli Derviş"..

Şehirli Derviş dedi ki...

@Cocteau Twins

İyi ki doğmuşsunuz:)Güzel bir tevafuktan daha güzel başka bir şey çok yakında "The Tea Party" yazısı gelecek olması.

Yorum için ruhuna sağlık Cocteau Twins...