27 Eylül 2008 Cumartesi

The Street-Everything Is Borrowed(2008)


Sokak Şairinin Seyir Sesleri

Bu günlerde canım çok sıkkın.Blog pek okunmuyor ya da yorumlanmıyor diye değil:)İki-üç gönül dostu-müzik sevdalısı ile tanıştım ya o da yeter. Nedenini tam açıklayamamanın verdiği kişisel kitlenme durumlarını yaşıyorum şu sıralar anlayacağınız.Üstelik bu durum bir içerden kilitlenme durumu. Dışardan tüm müdahalelere kapalı.Bu durumu şiir(imsi) yazarak-beste yaparak-kısa romanımı kasarak(bütün yaptıklarım amatör bir keşmekeşlik durumundan ibaret) atlatmaya çalışa durayım, yüzümü güldürecek-içimde yanan kandilleri dans ettirecek bir sese-bir melodiye ihtiyacım vardı. Doğal besin kaynaklarımdan müziğin bunu pek karşılamadığını gördüm.2008'de çıkmış 80 tane albüm indirip bunları dinlediğimi hesap ederseniz olay biraz vahim. Hangi yeni albümü dinlesem çocukça bir beklenti ile dinleyip,çocukların yaktığı araba lastiğinin kokusu gibi plastikleşiyor sesler-yüzümde siyah bir is. Haliyle ancak yüzümü yıkayınca kendime geliyorum-bir de iftardan sonra bir bardak soğuk su. Bir baktım albümlerden birinde bir şarkı dinledim.Çok içten-çok pop-çok sokak dili.Bu şarkı "On The Flip Of A Coin". The Street'in 2008 tarihli albümü "Everything Is Borrowed" un içinde yer alıyor. The Street ne kadar bir grup gibi gözükse de "Mike Skinner" adlı kardeşimizin doğan görünümlü şahin serzenişi.Ecnebilerin "catchy" dediği benimse daha iyi bir karşılık olarak düşündüğüm"pelesenk" bir yapıya sahip bir albüm.Bu kardeşimiz 2002 de "original pirate material" adında o zamanların en "garage" işlerinden birini yapmış hip hop'un sarışın-zenci-beyaz kadınkalçası-saçmalıksalçası olmadığını hem kayıdı hemde sezardan kalma hakkı ile ispat etmiş,sevgimizi hak etmişti.Ondan sonra ki albümlere pek girmeyeceğim."a grand don't come for free"(2004) ile "the hardest way to make an easy living"(2006) albümlerini kelli felli bir şekilde dinlemedim açıkçası. Bir 2006 tarihli albümden "Pranging Out" şarkısını dinledim ki bu şarkıda Mike'a eşlik eden "Pete Doherty" olunca güzel bir kan bulduklarını düşünmüştüm. İki ismin de iyi birer söz yazarı olduğu ve aynı mahallenin ruhunu taşımaları güzeldi ama şarkı da o ruh pek ortaya çıkmamıştı. Hani iyi bir söz yazarı mı "Mike Skinner" o konuya girmeyeceğim. Ama ingiliz ruhunu yansıtıyor. Çünkü o da insani şeyler yaşıyor haliyle. Bunlar "Everything Is Borrowed" içinde var.Tıp ki diğer albümlerinde olduğu gibi. Ve albüm alttan akan bir nehir. Ruhunuza da dokunuyor-kulağınıza da. Kimi Eminem desin bu elemana ki kelalaka bir kılıf arayışıdır bu benzetme. Kapağında ki huzur manzarasını albümün içinde sızdırmıştır."Never Give In"-"The Sherry End"-"Alleged Legends" benim sevdiklerim.Kardeşimiz güzel bir albüm yapmıştır.Kısacası eline sağlıktır.

Hiç yorum yok: