20 Ağustos 2008 Çarşamba

METROPOL YALNIZLIĞI:METROPOLİS:MAKİNE(Sene 2002)



Şu gün olduğundan daha az kısır bir müzik piyasası vardı 2002'de Türkiye'de. Farklı gruplar farklı şeyler yapmak için uzunca süre bekler-sonra şarkılarını ülkemin müzikal boşluğuna salı verirlerdi. Güzel günlerdi.Benimde adam akıllı ilk rock grubumu kurup sonra sadece adam kısmının doğru olduğunu anladığım zamanlardı. Ama birileri grup kurmuş-şarkı yapmış-albüm kaydetmişti. İlk kez radyoda dinlemiştim. O zaman radyolarda güzeldi.Şarkı isimlerini ve grubu/müzisyeni anons etmeyi hep unuturlardı. Metropolis grubuda o unutulan anons sırasına dahil edilmiş unutulmuştu ki ben onları aradım buldum sonra. Makine albümü 2002 de çıkmıştı. Ada müzikten. O zamanlar mor ve ötesi underground sayılır- yerli radiohead triplerinden çıkamazken Metropolis daha dişe dokunur-mor ve ötesinin dünya yalan söylüyor albümünde söylemek istediğini daha içten daha gerçekçi daha bizden bir şekilde dile getirmişti.Hatta Makine şarkısında bol bol kalay-lama vardı. Mor ve götesi gibi sözde elit bir alay-lama yoktu. MAKİNE gibi güzel bir albüm yapmalarına rağmen grup tutmadı-tutturulmadı-albümleri yok satmadı-sevenleri bile paraya kıyıp bu albümü almadı. Belli ki Ercüneyt Özdemir'in (Vokal-şarkı yazarı) hayalleri kırılmıştı. Ama "Her Cennet" şarkısında dediği gibi "Yalancı herkes-içerde aşk yok-dışarda dünya" vardı. Ya da "Gel gör beni" derken görmeyene "dar bu yol-girilmiyor-bastığım yer bir var bir yok-gel de gör zehir bu yol-kaç millattır anlayan yok" ya da "koparsa kopsum başım-zaten yerde aklım" derken ki farkındalığın farkındaydı. Metropolis güzel bir gruptu. Bir çok Türk rock grubundan daha adam akıllı işler yaptılar 2002de. Şimdi Metropolis hala devam ediyor ama Ercüneytsiz pek bir tadı yok. "Hatasız kul olmaz" coverını yapıp kül olup müzik piyasasına kendilerini savurdular. Sonuç olarak ne oldu derseniz Türk müzik piyasası ve dinleyicileri bir grubu daha hiç tanıyamadan yok etti. Tanıyanlar müşerref oldu.

MAKİNE şarkısının sözleri:

yanılsamalar alla pulla bana
renkli hayat
bana hayalimi sat
oynat herkesi de ateşini al
bu bomba elde patlar

vahşi piyasa
acıya tuz ve para
şu kalpağı da tak
önce içini boşalt
yarın rüzgarlar nerden esecek?
şimdi ver afyonu halka

diretme, olmaz bu elbise bana
makinen değilim ki ben senin
imajın değilim ki ben senin
soytarın değilim ki ben senin

gözyaşını sat, suya sabuna dokunma
bu düzen yağmacı, kimi kraldan da kralcı
aman dikkat et, sponsor kızar
son şarkın ne marka

diretme, olmaz bu elbise bana
gazeten değilim ki ben senin
kanalın değilim ki ben senin
yalakan değilim ki ben senin

Önemli not:Ercüneyt Özdemir yakın zamanda solo albümü ile çıkacak bende bir yazı yazacağım muhakkak.http://www.myspace.com/e8project

1 yorum:

dadagu dedi ki...

öyle bir zaman gelecek ki, bu albüme sahip olanlar olmayanlara karşı kendilerini üstün hissedecekler...