28 Temmuz 2008 Pazartesi

Kış Erken Geldi:Bon İver-For emma forever ago


Benim gibi yeni seslerden yeni sözlerden heyecanlanan birisi sürekli arayış içindedir. Yani öyle olmalı sanırım. Müzik içinde,sanat içinde,sinema içinde, inanç içinde arayış-sorgulama-okuma-anlama-algılamaya çalışma önemli. Çoğu insan kendini çukura düşmüş gibi hissediyor. Herkesin asık suratında patlayan bir yumruk gibi saklı sessiz çığlıklar birikmiş. Birisinin gelip bizi o kuyudan çıkarmasını bekliyoruz. İşte Bon İver kardeşimiz de aşktan yana dert çekmiş-gönül vermiş-kalbi kırılmış olanlardan. Sesini öyle içten kullanıyor, kelimeleri öyle iç burkan bir şekilde etrafa savuruyor ki sizde “haklısın be kardeş” diyorsunuz. Birlikte bir bardak çay içmek, biraz dertleşmek istiyorsunuz. Aşk üzerine kısa ama etkili bir sohbet etmek istiyorsunuz bu adamla. Bu dediklerimin hepsini “Skinny Love” ile yapıyor. Bu arada Bon İver sahne adı bu kardeşimizin. Asıl adı Justin Venon. 27 yaşında bekar!?!Singer-Songwriter ekolünün yeni temsilcilerinden. Skinny Love Emma’ya göndermeler içeren bir şarkı ve albümün naifliğini özetliyor. For emma forever ago adını taşıyan albüm bildiğim kadarı ile Bon İver’in ilk albüm kaydı. Az miktarda basılmış bu albüm sonra 4ad tarafından duyulunca kardeşimiz daha fazla tanınma imkanı bulmuş. Ayrıca Rolling Stone magazine den öğrendiğim kadarı ile Bon İver Fransızca'dan minik bir kelime oyunu imiş. (Bon Hiver / İyi Kış) Ve bu albümü bir dağ kulübesinde inzivaya çekilerek , belli süre orada yaşayarak , tüm ihtiyaçlarını ormandan karşılayarak oluşturmuş. Aşk bu;ya öldürür ya süründürür! Buradan Justin kardeşime sesleniyorum: “ Sana kız mı yok oğlum,koç gibi adamsın”.For Emma(anladın sen!)
not: Bir kaç aydır bir şekilde Bon İver kritiği yazmak istiyordum.Nasip bu güne imiş.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Büyüksün Şehirli Derviş

Unknown dedi ki...

dükkan hayırlara vesile olsun inşallah, karınca duası koy bi tane...

dadagu dedi ki...

evet, kuzey amerika kırsalında yapmış bu albümü, geyik vurup etini yemiş o inziva günlerinde(böyle bir şey okudum galiba, belki de ben uydurdum)kritikler çok övüyordu, dinledim, ben de övmek istedim. (dükkan nerede bu arada?)