15 Şubat 2014 Cumartesi

TÜRKİYE'DE ALTERNATİF MÜZİĞİN ÖLÜMÜ:AVRUPA MÜZİK


2009 yılında Cengiz Erdem, Deniz Erdem ikilisi ile (Avrupa müzik) yapılmış bir röportajdan bir kesit. Bence günümüz Türkiye müziği için çok güzel ve net saptamalar.

MÜZİĞE YATIRIM YAPIYORUZ

- Dönem itibarıyla öyle gerekiyor olabilir ama neredeyse her hafta bir albüm çıkartıyorsunuz... Türkiye'de hala albüm satılıyor mu ki, bu kadar sık albüm çıkarıyorsunuz?
D. E: Evet, hala Türkiye'de albüm satılıyor, kaliteli yaptığın sürece sıkıntı yok. Ben şu an satışlarımdan çok memnunum. Özellikle dijital alandaki satışlarımdan daha da memnunum. Biz müziğe yatırım yapıyoruz ve hiçbir zaman zararda olmadık.

- Sistem oturdu mu peki Türkiye'de? Dijital platformda, sanatçı hakları anlamında?
C. E: 2006'daki krizden sonra çok satan yapımcılar- az yapan yapımcılar demedik, hepimiz bir örgütün içerisine girdik. MÜYAP çatısı altında yapımcılar birbirine sıkı sıkıya sarıldı. Şu an biz Avrupa Müzik olarak sadece kendi ürünlerimizi değil dijital alanda tüm ürünleri pazarlayarak bir nevi dijital dağıtımcılığı üstlendik. Bunu yaparken, örnek veriyorum Ebru Yaşar, şarkısının bizim tarafımızdan pazarlanması sonucu sadece yorumcu hakkı olarak ciddi bir para kazandı. Yani ben yapımcı olarak kendi haklarımı koruyup paylaşırken aynı zamanda eser sahibine de para kazandırıyorum.
D. E: Şu anda kazanılan her 100 liranın 50'si yapımcılara, diğer 50'si de besteci ve yorumculara gidiyor. Eskiden çok sanatçı varken sistem henüz oturmamıştı ve çoğu zarar gördü ne yazık ki. Şimdi ise üretim yapan sanatçı az olduğu için bugünkü sistemin avantajlarından yararlanan da az. Keşke eski şirketler bugün piyasada var olsalar da eski günlerdeki gibi savaşsak onlarla beraber.

- Rekabeti özlediniz?
D. E: Evet, rekabeti çok özledik.
300 bİn sattIm dİyen çIksIn karŞIma İspatlasIn

- Ne tür müzik satıyor şu an Türkiye'de?
D. E: 'Popüler müzik' dediğimiz müzik satıyor. Yalın çok satıyor, Serdar Ortaç, Bengü, aynı şekilde bir sürü sanatçı var. Bunların hepsi çok beğeniliyor ama kısa sürüyor.

- Kısa sürüyor derken?
D. E: On yıl sürmüyor, 5 - 6 aylık bir zamandır bu. Türkiye'de en çok satan bu tarz müzik.

- 'En çok satan' demenin rakamsal karşılığı nedir bugün?
D. E: 50 bin satmak demek 'iyi satıyor' demek. 100 bin demek 'çok iyi' demek. 200 bin imkansız zaten (gülüyor). 200 bin - 300 bin diye sallayıp ödül alıyorlar ama ben iddia ediyorum; son iki yılda 300 bin satan kimse yok, varsa çıksın karşıma ispatlasın. Ben ödül törenlerine gidiyorum, arkadaşların heveslerini kırmayalım ama bunlar gerçek satışlar değil, en son 300 bin satan Serdar Ortaç, başka kimseyi tanımıyorum.

- Hangi albümle, kaç sene önce?
D. E: İki sene önce çıkardığı albüm. Doğru rakam odur, ondan sonraki satışların 300 bin olduğuna inanmıyorum ben.

Hiç yorum yok: