3 Ekim 2013 Perşembe

HAKTAN'dan KADERİMİN OYUNU yorumu ve BİR GIRTLAK OYUNU


Bu yazıyı yazdıran videonun 3:03 ile 3:07 arasında ki o vokal atraksiyonu ile şoka giren Ebru Gündeş'in Orhan babaya şaşkın bakışlarıdır. 

Bakmayın ülkemizde çok iyi solistler var. Ama çoğu ne yazık ki özgün değil. Ya da kendi bestelerini ya üretemiyor ya da iyi bestelerle seslerini kesiştirme de zorluk çekiyorlar diyelim. Bu yüzden eğlence sektörünün "sanatsevicileri" ne hizmet ediyorlar. İnsan üzülmüyor değil bu duruma. Haktan Allah'dan özgün olmasa da güçlü erkek vokal örneklerinden. Mısır ve Arap ezgilerini sesinin her santimetre karesinde hissediyoruz.(Modern Endülüs de diyebiliriz) (Zaten bizim arabesk ve alaturka müziğimizin hatta pop müziğimizin temel dayanakları mısır ve arap ezgileri oldu çoğu zaman.) Ayrıca eğitimli ses diğerlerinden zaten açık ara fark ediliyor. Özgün dediğim ise ayrı bir şey işte. O ses tipleri kolay kolay çıkmıyor piyasaya.

Bir de Haktan'da gördüğüm şey hiç durmadan orkestraya eşlik etmesi ve dinleyiciyi bence yorması. Çünkü vokalde bir enstrüman gibi zaman zaman susmalı dinleyene onun dolduracağı boşluklar bırakmalı. Bu imkanı Haktan hiç vermeden nağme show yapıyor sürekli. Bu da bir yerden sonra bayıyor. Bunca şeye rağmen videonun 3:03 ile 3:07 arasında ki o vokal atraksiyonu ve "Ebru Gündeş'in" şoka girmiş bir şekilde Orhan baba ve diğer jüri üyelerine dönüp bakması bile takdire şayan bir hareket. Ayrıyetten İlter kurcala (sağlam gitarist) ile çalışmaları da var ; internetten izleyebilirsiniz. Bunlar güzel şeyler. Sevim koş burada ne var...

Hiç yorum yok: