28 Mart 2013 Perşembe

John Grant - Ne de olsa biz kalbi kırık olanların yanındayız


John Grant'da önce grubu ile tanınıp sonra solo kariyer için yola çıkanlardan.(The Czars grubu ile tanımıştık)Aslında nedenini az çok anlıyorum. Kişisel hikayeleri ancak kendi başınıza anlatabilirsiniz;yalnız olmanız gerekir şayet. Where Dreams Go To Die (ilk solo albümü Queen of Denmark'ın göz bebeği) ile ne yapmaya çalıştığını az çok anlıyoruz.(Ben onu Tim Hardin'e bu şarkıyıda How Can We Hang On To A Dream'e benzetiyorum)  2013 çıkışlı pale green ghosts albümü bana göre "içimde kalmasın" şeklinde özetlenebilir. Çünkü kendisi Aids olmuş.Grip olmuş gibi yazdım ama yapacak bir şey yok. Hem üzücü hem hayatı ve şarkılarında ki o tekinsiz yalnızlığıyla örtüşen bir durum. Benimde içimde kalmasın. Sonra albümünü beğenmedim John. Kendine iyi bak.Bu notumu da okursan sevinirim.



Kalbi kırık olanın duası

Bir talebesi, Süfyan-ı Sevrî hazretlerine der ki:
- Efendim, bizim aile çok kalabalık, gelirimiz de azdır, sıkıntılı bir hayat yaşıyoruz. Bazen evden un istiyorlar, yağ istiyorlar, bende de hiç para olmuyor, çok üzülüyorum. Dua buyurun da, Rabbimiz bize biraz daha fazlasını versin.

Süfyan-ı Sevri hazretleri ona şu cevabı verir:
- Bu gıda maddeleri istendiğinde, sende para yoksa, kalbin kırılır. Allahü teâlâ hadis-i kudside, (Ben kalbi kırık olanların yanındayım) buyuruyor. Yani, (Hastaların, dertlilerin, sıkıntılı olanların, borçluların yanındayım. Onların duasını kabul ederim) buyuruyor. Bu durumda senin duan, bizim duamızdan daha kıymetlidir, öyle hâllerde sen, hem kendine, hem de bize dua et!



Hiç yorum yok: