24 Ocak 2009 Cumartesi

Ray LaMontagne-Lesson Learned-Bir düş sanki olanlar uzayan ve uzadıkça acıtan

Öğrencilik ölene kadar bitmez derler,doğrudur. Hayatın verdiği karnelerde genelde sıfırlarla doludur.Ezbere yaşıyoruz ya belki ondan bu ezbere dayalı eğitim.Ezberbozan sözlerle gözlere bakamıyoruz belki ondan bu pısırıklığımız.Onu bunu ona buna bağlamaktan kopuyor belki iplerimiz.Bileklerimizde isimlerimiz gibi kesik kesik duruyor zihinlerde.Acı çektik biraz!Bejan Matur'un bir şiiri var: "Dünyada olmak acıdır.Öğrendim" adında.Bunu sanırım hepimiz az çok öğrendik.Daha öğreneceğimiz çok şey var görecek kadar yaşamayacağımızı da ilerki derslerde öğreneceğiz.Müfredat belli.Konular sınırlı ama bir o kadar derin.Mesela matematiği sevipte sınıfta kalan olmaz pek.Aşk için bu geçerli değil mesela.Hep böyle olur.Anne ben dersimi almadım;birinden hoşlandım.Ne hoş!Her kadın kendi ağacını tanır der yine Bejan Matur.Kendini tanıyan var mı?

Bu ders hiç bitmeyecek...


Ray LaMontagne 2000li yılların en nadide folk singer-songwriterlarından birisidir.Ara sıra bana kahve içmeye gelir.Birer sigara çıkarır.Eski plaklarımla oynar.Bir şarkı söyler.Sonrada gider.Bulaşık yine bana kalır.Kahvenin hem tadı hemde hatrı yanında hediye...

Hiç yorum yok: