23 Kasım 2008 Pazar

Moby Grape-Keser döner sap döner gün gelir hesap döner

Biliyorum ara sıra bloga uğrayıp ne var ne yok diye bakıyorsun okuyucu! Seninde gördüğün gibi "dervişin fikri neyse zikri de odur" hesabı tembelliğe tiryaki birisi ile karşı karşıyasın. 2008'de çıkmış 200'ü aşkın albümü dinlemesine ve hatta kafasında yorumlamasına rağmen sana tavuk suyundan çorba yapar gibi gösteripte vermemeyi bir meziyet sanıyor bu sıkıntıdan patlayan şeker. Günümüz dünyasında mütevazilik paçadan akarken o payını acaba nereden almış! Sana bir sürü söz verdim okuyucu;biliyorum. Bu sözleri sen ne kadar tutuyorsan bende o kadar tutuyorum. Ne demişler herkesin tuttuğu kendine! Bu yüzden veren el olmak için elimden geleni yapıyorum. Ama biliyorsun her sakallı deden, her dervişde derviş değil. Kim bilir sende sen değilsindir çoğu zaman. İnsanın kendisi olması için ne kadar kalori yakması gerekir. Ne bileyim işte sen eforlardan efor;metaforlardan metafor beğen! Yazdığım her şeyi buraya yazmıyorum. İtiraf ediyorum evet ama hangimiz aklını ve kalbini yüzde yüz akıtıyor ki ortaya! Senide yorduysam okumaktan vazgeç okuyucu! Hemen download linkini ara-sömür-ve sonra git! Bende öyle yapıyorum bazen. İngilizlerde öyle yapıyormuş bir filmde gördüm.

Neyse okuyucu neyse! Ara sıra giydiğim hırka bana ağır gelince ne dediğimi bilmiyorum. Bu albüm yerinede başka bir albüm tanıtmak istiyordum ama bende vefasızlık yapmak istemedim Moby Grape'e.

1967'ye gidelim seninle beraber. Moby Grape kendi ismini taşıyan albümü çıkarmış. Gayet lezizde bir albüm. Fiyakalıda çocuklar. Aşık olupta sevdikleri kızı hep uzaktan seyreden çocuklardan ama. Kendi döneminde göz ardı edilen-ıskalanan binlerce albümden belki daha fazlasından biri. "Sitting By The Window" gibi bir pencere önü çiçeği şarkısı ya da "8.05" gibi bir naiflik zikretmişler. Kimse pek iplememiş ama. Misal Arctic Monkeys gibi yeni nesil gruplar saykodelik şeylere yönelirse ki (yönelecek) arşivlerinden bunun gibi bir çok grubu çıkarıp dinleyecekler ve sonra şarkılar yazacaklar. Bizde vay be bunlar manyak diyeceğiz.

Şu albüm tutar mı ya da bu müzik tarzı ile birşeyler olur mu şeklinde sorulara zaman zaman muhatap olduğum doğrudur. Bu çoğu zaman bilinemez. Ama bu grup kim vurduya gitmiş! Var mı bunun ötesi.

pas:music
Not1: Şimdi kulağınıza ne var ki bu grupta çokta matah değil diyebilirsiniz. Bana da öyle geliyor ara sıra. Ama sene 1967 'ye gidelim bir olur mu?

Not2:Bu yazımda ki önemli noktalar bu grubu övmekten ziyade ıskalanan ve unutulan grup ve müzisyenlere gitsin. Hırçınlığım bundandır biraz.

Hiç yorum yok: