4 Ekim 2008 Cumartesi

Karanlıktan Aydınlığa Doğru Sayarken:Ane Brun-William Fitzsimmons-CALLMEKAT-Peter Broderick-Tina Dico

Size vereceğim ve sizinde ona sevgide kusur etmeyeceğinizi bildiğim biri "Ane Brun". Akustik-Folk-Gothic bir şey yapıyor.Zaten bunu "To Let Myself go" yu dinleyince anlayacaksınız.Download yok.Kusura bakmazsınız bilirim.





Şimdiki kardeşimiz ise William Fitzsimmons adını taşıyor. Çok tanıdık ve melankolik bir sesi var.Yine Folk.Ama daha makulunden. Hiç zorlamayan ama dalıp-gidebileceğiniz bir albüm yapmış.Hüzün katsayısı kıvamında."If You Would Come Back Home" bunu gösteriyor."The Sparrow & The Crow" gayet olumlu bir albüm.






Cocorosie sevenlerini memnun edecek kadar güzel ve bence onlara göre artıları olan bir tek kişilik yalnızlık piyesi CALLMEKAT. Yani illada sizi bunalıma sokacağım diye kendini kasmıyor.Bunu samimi bir şekilde yapıyor.Bu da en güzeli. "Bug in a web"i canınız sıkkın iken dinlemeyin derim.









Peter Broderick adlı yetenekli genç 87li. Yaşıtlarının çoğu "Bir kız gördüm hayran-dönüpte bakmayan hayvan" tandanslı şarkılar yaparken bu klasik müzik-minimalist takılma derdine düşmüş-iyide etmiş. Folk'a ve elektronik seslere de kafası çalışıyor. Bu yılın hoş işçiliği "Home" adlı albümü dinledim.Soundtrack havası var daha çok.Başkalarına ettiği yardım albümünün bir adım önüne geçse de "Not At Home" dinlenmeli.










Zero 7 -when it falls ile rüyalarımızı sulandırmıştı Tina Dico.Sonra danimarkadan ingiltereye geçiş yapmış sanırım. O zaman bu zamandır hep güzel ve duygulu bir kadın olarak aklımda kaldı.Tina Dico. İsmi gibi net bir müzik icra eden(akustik-folk) Tina Dico yeni albümünden "Stains" ile bir "Stan" etkisi yapmasa da ondan eksik kalmıyor. Sesini iyi kullanıyor-duygu her noktada."No time to Sleep" dinlerken sabah ezanı okunuyor Ankara'da.


http://www.myspace.com/tinadico

2 yorum:

Vaykorus dedi ki...

Sabah sabah şaşırmak en güzel duygulardan olduğunu ve gücüme güç kattığını vücudumda hissetmem beni bu keyifsiz günlerimde keyifli yaptığı için teşekkür ediyorum sana..

Yabancı bloglar dahil, bir dönem myspace üzerinden çokça dinlediğim "William Fitzsimmons" ismini hemde yerli bir blogda görmek.. yazdıklarımın başlıca sebebi..

Sevdim burayı, sıkı takipçin olucağımda kesin.. hatta "yetmiyor bunlar içime" deyip, Ychorus'da yer veriyorum bloguna..

Şehirli Derviş dedi ki...

@Cocteau Twins

Bende tanıştığıma sevindim.Bu iç açıcı yorumun için teşekkür ederim.Görüşmek üzere...