26 Eylül 2008 Cuma

Tv on the Radio-Dear Science(2008)



New york 2000-2003 yılları arası çok çalışıp müzik dünyasında ki tahtını İngiltere'den almaya çalıştığı sırada(ki bunun olmayacağının farkında olsalar da) önce Radiohead'e gereksiz bir gönderme içeren 2002 tarihli demoları "OK Calculator" sonra "Young liars"(2003) Epsi sonrada Desperate youth blood thirsty babes(2004) albümü ile çalıştım-oldu diyen bir grup olarak çıkmıştı karşımıza Tv on the Radio.O zamanlarda bende pek bayılarak dinlememiştim açıkçası. Bu tam olarak bu tarz bir müziğe oturtamadığım gospel vokal mi yoksa cidden zorlanmış gibi tınlayan bir müzik icra etmeleri miydi? Ben bunu hala anlamadım derken ikinci albümlerinden bir kaç parça dinleyip ikinci albümlerini de bilgisayarımdan sildiğimi hatırlıyorum.(2006-return to cookie mountain) Burada onlara karşı bir terbiyesizlik yapmaktan çok onlardan daha fazla bıkmamam için bunu yaptığımı da söylemek isterim. Ki çoğu ingiliz gruba göre de değerli tutarım Tv on the Radio'yu. Ama dediğim gibi gerek Tv on the Radio olsun yine o civarlar da ortaya çıkan-bize sesini duyuran ve benzer özellikler barındıran(2003-2004) Bloc party olsun sanki sürekli New york-Londra cevaplaşması izlenmi oluştururken aslında elimize çokta fazla bir şey bırakmıyorlardı.İkisinde de zenci vokal var diye benzer demiyorum tabii. Ama Tv on the Radio; Bloc party gibi yapay bir grup değilmiş izlenimi bu son Dear Science(2008) albümü ile bana kanıtlamış oldu. Evet, kanıtlamak da zorunda. Çünkü kitleler de ancak bu samimi çaba ve kaliteli şarkılarla onları daha çok severler sanırım. Tv on the Radio vokali Kyp Malone ne kadar "afro"luğu kabul etmese de içten içe vokalinde ki kullanış-vurgu ve Dear Science albümü ile gerek vokalde ki gerek davulda ki ritmsel yapı bir kabile müziğinin şehirli çocuklar için dinlenilir hale getirilmiş versiyonunu andırıyor. Bunu başta "Halfway Home" da The Cure tonu klavye kokan "Stork And Owl" da ve "DZL" de görüyoruz. Yeni çıkan albümler arasında gayet güzel kotarılmış olmakla birlikte yine ilgi bekleyen bir "Tv on the Radio " albümü "Dear Science". Dinledikçe açılacağını ve güzelleşeceğini düşünüyorum.Bu arada Kyp Malone bir çok konuda kelam etmiş-bir çok şeye değinmiş-bu da ilgilenenlere- http://gothamist.com/2004/08/26/kyp_malone_guitarist_tv_on_the_radio.php

Tv on the Radio-Dear Science(2008) (tıkla-indir-download)

Hiç yorum yok: