13 Ağustos 2008 Çarşamba

KUM SAATİNDE KALANLAR:ECE DORSAY(sene 2002)



“Sanal âlemin yarattığı yıldız” diye bir tanıtım yazısı ile müzikal hayatına başlayan Ece Dorsay “Sanal âlemin yıprattığı kız” olarak kafamda ki tozlu raflarda bir yerlerde hep. Birçok yerde Ece ile ilgili çok kötü eleştiriler yazılmıştı. Özellikle ekşi sözlükte. Ki burada müzik bilgisi ya da diğer özellikleri ölçüt alınarak eleştiri yapmayan birçok insan resmen olayı abartmışlardı ve akla mantığa sığmayacak yorumlar yapmışlardı.(james hetfield için gitar çalmayı bilmiyor bile diyen bir komünite burası!) Evet, Atilla Dorsay’ın kızı olabilir ya da Tayyip Erdoğan’ın ya da bir kapıcının. Ülkece bir şeyler yapmaya çalışanları yok etmek için elimizden geleni yaparız. Hatta kendini müzisyen sanan ya da elit dinleyici sanan herkes bunu mazoşistçe yapar. Sonuç olarak bu kız(şu an 29-30 yaşlarında tahminen) 23 yaşında bir şeyler yapmaya çalıştı. Bence o kadar kötü değildi. Hatta o zaman ki piyasa da ortalamanın üzerinde bile sayılabilirdi kendi kulvarında. Şahsen ben sesinin tınısını severim. Ki ilk piyasaya çıktığında keşke benim şarkılarımı da seslendirse demiştim içimden. (Ben söyleyemedim sen söyle misali) Ama bazı eleştirilerim de vardı ta o zamandan. Birincisi sözler. Gerçekten üzerinde daha fazla çalışması gerek. Ama içinde hoş şeylerde var. “Her günün sonunda” adlı şarkısında dediği gibi :” Bazı gemiler birgün-Limanını bulurken-Bazılarıysa sonunda Kaybolur”. Kendisi sanırım yeni albüm hazırlıklarında.(Yakup ile çalışıyor sanırsam) Umarım şarkısında dediği gibi sonunda kaybolmaz. Daha sağlam şeyler yapabilecek potansiyeli olduğunu düşünüyorum.

not: Eskiden U2 hayranı idi şimdi müzikal açıdan daha fazla değişmiş ve olgunlaşmış sanırım.Yakup ile çalışması da isabet olmuş.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

''Ülkece bir şeyler yapmaya çalışanları yok etmek için elimizden geleni yaparız. Hatta kendini müzisyen sanan ya da elit dinleyici sanan herkes bunu mazoşistçe yapar'' işte bu çok doğru ve acı..